Köpvillkor

BETALNINGSVILLKOR
Inom Sverige finns två olika alternativ för betalning:

Swish

E-faktura (förskott)
Betala mot faktura innan leverans. Se "Förklaringar" nedan för mer information om detta betalningssätt.
Vid betalning mot E-faktura, tillkommer en avgift på 50 kr.

FRAKTVILLKOR
Inom Sverige levererar vi med DHL.
Vid frakt till övriga Norden & Europa tillkommer fraktkostnad. Fraktkostnaden beräknas efter vikten. Kontakta Badrumsbutiken.se för besked.

Pris vid beställning över 2000 SEK: 0 SEK. (Gäller Sverige)
Pris vid beställning under 2000 SEK: 95 SEK. (Gäller Sverige)


FÖRKLARINGAR AV BEGREPP:
Vad är E-faktura?
När du har godkänt din beställning, erhåller du en faktura som PDF via e-post. Du kan betala via Internetbank, postgiro, bankgiro eller post- eller bankkontor. Om du betalar direkt, kommer inte betalningen fördröja leveransen av dina varor. Vi förbehåller oss rätten att avvakta med utleverans tills vi registrerat din betalning.

Detta betalningssätt är en variant på förskottsbetalning och om det skulle visa sig att någon av dina beställda varor mot förmodan inte går att leverera, återbetalar vi varuvärdet samma dag vi skickar varorna.

LEVERANSTID
Alla leveranstider i butiken är "preliminära" leveranstider. Om något är slut hos vår leverantör, eller om något oförutsett inträffar kan leveranstiden bli längre. Vi håller dig dock alltid informerad via e-post om hur det går med din leverans. Vi håller oss inte ansvariga för Postens/Dhl hantering av försändelserna.
Vi garanterar dock att alla varor packas väl för att komma fram i samma skick som de hade när de lämnade oss och att vi har mycket god erfarenhet av Posten/Dhl leveranssäkerhet.

Leveranstiden som anges är antalet arbetsdagar (ej veckodagar).

I butiken finns följande leveranstider:
1-9 arbetsdagar  
7-12 arbetsdagar      
2-4 veckor
4-6 veckor
Ny produkt (kan läggas på övervakning)
Tillfälligt slut (kan läggas på övervakning)

GODSSÖKNING
Vid leverans med Posten/DHL bifogar vi ditt kollinummer med köpbekräftelsen.
Med hjälp av detta kan du följa var ditt paket befinner sig genom att gå in på "Din sida".

Du kan även använda kollinumret för att hämta ditt paket utan att behöva vänta på avin (gäller Postpaket).

REKLAMATIONER
Vid en eventuell reklamation skall du gå in under rubriken "Din sida" och välja reklamationer. Där fyller du i ett formulär som ger oss den information vi behöver.
Formuläret skickas till oss som e-post och du får ett snabbt svar innehållande returnummer samt den adress som gäller. Erhållande av returnummer är ej att likställa med godkänd reklamation.
Varan skall ha kommit oss till handa inom 14 dagar från erhållande av returnummer. Vid returen av reklamationen står du själv för frakten. Faktura/kvitto och returnummer skall medfölja varan. Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till dig.
Vid godkänd reklamation återbetalar vi frakten du erlagt och skickar dig en ny vara fraktfritt. Om vi i stället skall ersätta dig genom återbetalning, görs detta genom insättning på det konto som du angett i formuläret.

BYTE/RETUR
Du har full bytes-/returrätt inom 14 dagar. Villkoret är förstås att du inte har använt varan. Vid ett byte eller en retur skall du gå in under rubriken "Din sida" och välja byte/retur. Där fyller du i ett formulär som ger oss den information vi behöver.
Formuläret skickas till oss som e-post och du får ett snabbt svar med returnummer samt den adress som gäller. Vid byte/retur står du själv för fraktkostnaden. Faktura och returnummer skall medfölja varan. Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till dig.
Vid byte skickar vi dig den vara du angett i formuläret. Vid retur får du dina pengar inbetalda på det konto du angett i formuläret.
Personligt designade, uppsydda - eller specialbeställda varor bytes ej. Går inte att returnera.

Force Majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, strejker, uteblivna eller försenade leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför Badrumsbutiken.ses  kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Badrumsbutiken.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GARANTIER
Hos oss gäller de garantier som respektive leverantör har satt.

GDPR
Du har säkert hört talas om GDPR och den nya dataskyddsförordningen som trädde i kraft den 25 maj 2018 och som syftar till att stärka den enskildes integritet. För att kunna ta hand om dig som befintlig, tidigare eller eventuellt ny kund på bästa sätt behöver vi hantera en del information om dig. Med anledning av detta vill vi upplysa dig om hur vi hanterar dina personuppgifter. Dina personuppgifter, som till exempel namn, adress, e-mail, telefonnummer, organisationsnr och uppgifter som du registrerat självmant hos oss eller blivit registrerade av oss i samband med att du har blivit kund eller önskat information från hos. Den informationen lagras på ett tryggt och säkert sätt i vårt affärssystem samt i logistiksystem och e-shopssystem hos våra samarbetspartners. Behöver du mer information ang. vår hantering av dina personuppgifter återkom gärna till oss via email: info@badrumsbutiken.se


ÖVRIGT

  • Alla priser inkluderar moms (f.n. 25%)
  • Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.
  • Vi förbehåller oss rätt till prisändring utan föregående avisering.
  • Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. återgivningen kan variera på olika bildskärmar.
  • För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnaderna.
  • Vi reserverar oss för eventuella fel i skrift på hela sidan.
  • Vid förseningar ansvarar vi ej för inbokade montörskostnader.
  • Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.
  • Badrumsbutiken.se drivs av:
    Badrumsbutiken I Norden AB
    Karlstadvägen 10
    661 40 Säffle
    Org.nr: 556075-1637

    info@badrumsbutiken.se
    Telefon 070-5474917